مدیریت سرورمقالات آموزشی

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی چیست؟

برای اینکه با سرورهای اختصاصی آشنا شوید، در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که اینترنت به منابع سخت افزاری احتیاج دارد، این منابع سخت افزاری کامپیوترهای قدرتمندی هستند که در دیتا سنتر وجود دارند. تفاوتی که این کامپیوترها با کامپیوترهای خانگی دارند این است که لازم نیست تمام مدت روشن باشند و در عین حال دیتا سنتر ۲۴ ساعته به اینترنت متصل می باشد. همان طور که نام سرور کاملا گویا می باشد، این نوع سرور برای هر کاربر به صورت کاملا اختصاصی بوده و فضای نگهداری اطلاعات و ترافیک بسیار بالایی را به کاربر ارائه می دهد.

چه کسانی باید از سرور اختصاصی استفاده کنند؟

این سرور برای سازمان ها و ارگان های بزرگی که امنیت اطلاعات برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بهترین گزینه است، همچنین برای فروشگاه های آنلاین، سایت های دانلود و سایت های بازی که تعداد بازدیدکنندگان همزمان آن ها زیاد می باشد، این سرور بسیار مناسب می باشد. سرورهای اختصاصی با توجه به فضای ذخیره سازی بسیار بالا، امنیت گسترده و پهنای باند قابل توجه می تواند نیاز کاربران نام برده شده را به طور کامل برطرف نماید. اگر شما از افرادی هستید که یک تجارت رو به پیشرفت را مدیریت می نمائید بهتر است از همین حالا از یک سرور اختصاصی استفاده کنید، به این ترتیب ترافیک در حال توسعه شما دچار مشکل نخواهد شد و در آینده نیاز به تغییر سرور نخواهید داشت.

امکانات سرور اختصاصی

در سرورهای اختصاصی تمام فضای هارد دیسک برای کاربر قابل استفاده می باشد، پهنای باند بالاست و فضای ذخیره سازی بسیار زیاد است. وقتی شما از سروری اختصاصی برای سازمان و یا وب سایت خود استفاده می کنید می توانید از چندین IP متفاوت بهره مند شوید که این موضوع باعث تقویت سئو سایت شده و از ایجاد اسپم ایمیل های سایت جلوگیری به عمل می آورد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که در سرورهای اختصاصی شما آزادی عمل بسیار بالایی دارید، به این معنا که تسلط و کنترل کاملی بر سرور داشته و می توانید هرگونه نرم افزاری که مایل باشید را نصب کنید. شما در انتخاب سیستم عامل کاملا آزاد هستید و سطح بالاتری از عملکرد را مشاهده خواهید کرد.

سرورهای اختصاصی از امنیت و حریم خصوصی بالایی بهره مند می باشد که باعث می شود اطلاعات و دیتا ایمنی کاملی داشته باشند به دلیل امکاناتی که در دیتا سنتر وجود دارد مانند امنیت فیزیکی، برق اضطراری، سیستم های تهویه و … این امنیت کاملا تضمین شده می باشد.

هنگام استفاده از سرور اختصاصی شما برای مدیریت محتوا آزادی کامل دارید و می توانید نسخه پشتیبان از داده ها را هر زمان که مایل باشید تهیه کنید. کلید اصلی موفقیت بسیاری از وب سایت ها و سازمان ها استفاده از سرور اختصاصی می باشد. به دلیل قدرت بسیار زیاد سرورهای اختصاصی، امکان پردازش و دانلود سریع باعث می شود تا کاربران شما زمان بیشتری را به جستجو گردش در صفحات وب سایت شما بگذرانند که خود باعث بهتر شناخته شدن شما خواهد شد.

مدیریت سرور

تنها افراد متخصص می توانند مدیریت سرور را بر عهده داشته باشندٰ به دلیل امنیت بالا و گستردگی که در سرور اختصاصی وجود دارد، افراد متخصص می توانند با تشخیص ارورها سرور را مدیریت کرده و از ایجاد مشکلات امنیتی جلوگیری نمایند. پیکربندی سرور مجازی از آن دسته اعمالی می باشد که تنها توسط یک فرد متخصص قابل انجام است. خوب است بدانید سرور اختصاصی از راه دور قابل پیکربندی و مدیریت بوده و فرد متخصص می تواند منابع فشرده را کنترل کرده و حجم بالای ترافیک را مدیریت نماید.

با توجه به تمام موارد گفته شده، اگر به استفاده از سرور اختصاصی تمایل دارید می توانید تعرفه ای هاست گذر را در این قسمت مشاهده نمائید. برای دریافت مشاوره و انتخاب بهترین نوع سرور برای کسب و کار خود با ما در ارتباط باشید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.