مقالات آموزشی

۱۱ راهکار برای انتخاب بهترین دامنه | Choosing the best Domain

چرا بهترین دامنه را انتخاب کنیم؟

شاید اولین سوالی که از خود بپرسید این باشد که چرا انتخاب کردن بهترین دامنه تا این حد اهمیت دارد؟ می توان گفت به ۳ دلیل اساسی:

تاثیر گذاری اولیه: به خاطر داشته باشید که URL شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان خواهند دید، در نتیجه یک دامنه مناسب میتواند باعث جذب بازدید کننده و یک دامنه نامناسب میتواند باعث از دست دادن بازدید کننده باشد.

تاثیر بر سئوی سایت: در حالی که دامنه های دقیقا هماهنگ ضروری نیستند اما استفاده از کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا بهترین دامنه را داشته باشید.

برندسازی: دامنه سایت شما، فرصتی برای برندسازی شماست پس بهترین استفاده را از این فرصت داشته باشید و برندی به یاد ماندنی برای خود بسازید.

اگر بهترین دامنه را برای وب سایت خود انتخاب نکرده باشید و در آینده آن را تغییر دهید، این تغییر بر روی رنکینگ سایت و برندینگ شما تاثیر مخربی خواهد داشت.

اکنون که می دانید چرا باید بهترین دامنه را برای وب سایت خود انتخاب کنید، ما به شما ۱۱ قدم برای راحت تر کردن این مسیر نشان خواهیم داد.

چگونه بهترین دامنه را انتخاب کنیم؟

۱-استفاده از پسوندهای معروف

بهترین کار این است که در برای دامنه وب سایتتان از پسوند .com استفاده نمایید. این پسوند شناخته شده ترین است. در عین حال در ذهن مخاطبین شما باقی خواهد ماند. بسیاری از افراد بیشتر اوقات بدون توجه آخر نام دامنه ها .com را وارد می کنند.

به شما پیشنهاد می کنم زمانی که عنوان دامنه را انتخاب کردید ابتدا پسوند .com سپس .net و بعد پسوند .org را انتخاب کنید و اگر هر سه این دامین ها قبلا ثبت شده بودند. دوباره به فکر کردن و ایده پردازی مشغول شوید و دامنه دیگری را انتخاب کنید. لطفا از پسوند های عجیب مثل .club و یا .pizza و بسیاری موارد دیگر جدا دوری کنید.

۲-در جستجوی نام دامنه از کلمات کلیدی استفاده نمایید

با استفاده کردن از کلمات کلیدی مناسب. موضوع سایت شما برای موتورهای جسنجو مشخص خواهد شد. به این ترتیب، با داشتن محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب مطمئن باشید، که دیده خواهید شد. پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب بسیار سخت است. چون کلمات خوب قبلا توسط افراد دیگر ثبت شده اند. پس شما باید خلاق باشید. مترادف ها را در زبان های دیگر پیدا کنید. نهایتا بهترین کلمه کلیدی را خواهید یافت.

۳-نام Domain خود را کوتاه نگه دارید

همه می دانیم که کلمات کلیدی چقدر مهم هستند. استفاده کردن از آن ها در نام دامنه، می تواند به بهتر دیده شدن وب سایت کمک شایان توجهی داشته باشد. اما لطفا به خاطر داشته باشید، که نام دامنه شما باید تا حد امکان کوتاه باشد. بهترین دامنه ها بیشتر از ۱۵ کاراکتر ندارند. به این ترتیب نام دامنه در خاطر بیننده ثبت خواهد شد. هنگام وارد کردن URL توسط کاربر نیز امکان تایپ اشتباه بسیار کمتر می شود.

۴-از کلماتی با تلفظ و نوشتار آسان استفاده کنید

شما باید مطمئن باشید که هنگام صحبت کردن و یا نوشتن می توانید به راحتی نام دامنه خود را عنوان کنید. باید این اطمینان را حاصل کنید که کاربر با دیدن و یا شنیدن نام وب سایت شما، متوجه موضوع خواهد شد و نیاز به توضیح و تکرار نیست.

همچنین اگر قصد دارید از دامنه خود برای ساختن ایمیل های کاری استفاده کنید، قطعا واژه هایی با تلفظ و نوشتار ساده بهترین انتخاب شما هستند.

۵-بهترین دامنه ها منحصر به فرد و قابل برند شدن هستند

منحصر به فرد بودن، باعث برجسته تر شدن شما در ذهن کاربر خواهد بود. هوشمندانه ترین کار این است که از وب سایت رقبای خود را دیدن کنید. حواستان باشد نام های مشابه را انتخاب نکنید، مبادا شما را به کپی برداری از دیگران متهم کنند.

نام هایی هستند که ذاتا قابلیت تبدیل شدن به برند را دارند. از آن ها الهام بگیرید و برند خود را بسازید. به سایت های آمازون، دیجیکالا،علی بابا و … توجه کنید. نام هایی کوتاه که برند هستند.

۶-به هیچ عنوان از خط فاصله در نام دامنه استفاده نکنید

دامنه هایی که دارای خط فاصله یا خط تیره هستند به احتمال زیاد اسپم می باشند. شما قطعا نمی خواهید در مورد سایتان همچین برداشتی شود. اگر دامنه ای که انتخاب کرده اید، قبلا توسط دیگری به ثبت رسیده، به جای استفاده از خط تیره در آن، یک دامنه جدید انتخاب کنید. کاربر با اشتباه تایپی مستقیما به وب سایت رقیب شما منتقل خواهد شد. و این اصلا خوب نیست.

۷-درنام دامنه یک حرف چند بار پشت سر هم تکرار نشود

توجه داشته باشید، که در نام دامنه یک حرف چند مرتبه پشت سر هم نیاید. این موضوع باعث ایجاد اشتباه تایپی خواهد شد. کلماتی که حروف تکراری ندارند راحت تر تایپ می شوند و امکان تبدیل شدن به برند را دارند.

۸-همیشه به گسترش و بزرگ تر شدن فکر کنید

در انتخاب بهترین دامنه به یاد داشته باشید، که هرچقدر نام دامنه شما به تجارتتان مربوط باشد. باید عرصه را برای گسترش و بزرگ تر شدن باز بگذارید. نامی که با بزرگ تر شدن تجارتتان نیاز به تعویض آن نباشد. همانطور که قبلا گفتیم عوض کردن نام دامنه می تواند به رنکینگ و برندینگ شما آسیب برساند.

۹-در خصوص نام Domain خود کاملا تحقیق کنید

در موتورهای جستجوی مختلف و شبکه های اجتماعی متنوع نام دامنه خود را جستجو کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که کسی قبلا از این نام استفاده نکرده است. اگر نام دامنه شما توسط دیگران استفاده شده باشد. علاوه بر ایجاد ابهام برای کاربران، ممکن است مشکلات حقوقی و کپی رایت را برای شما به دنبال داشته باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم. یونیک باشید.

۱۰-از موتورهای جستجوی نام دامنه استفاده کنید

هم اکنون بیش از ۳۶۰ میلیون دامنه به ثبت رسیده اند. این عدد نشان می یدهد که پیدا کردن دامنه با نامی هوشمندانه و منحصر به فرد که قبلا به ثبت نرسیده باشد کار دشواری است. اما موتورهای جستجوی هوشمند مانند Nameboy و یا  IsItWP چندین نام دامنه هوشمندانه را با استفاده از کلمه کلیدی مدنظر به شما ارائه می دهند. می توانید بهترین آن ها را انتخاب نمایید.

۱۱-سریع اقدام کنید

اگر بعد از این همه تلاش توانستید بهترین دامنه را برای وب سایت خود انتخاب نمایید. برای ثبت کردن آن تعلل نکنید. قبل از اینکه شخص دیگری آن را به ثبت برساند اقدام کنید.

هاست گذر دامنه ی شما را با پسوندی که مد نظر دارید به ثبت می رساند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.